Karibu (welkom)!

4 maart 2018 - Zanzibar, Tanzania

Marte speelt in het zwembad terwijl ik met een biertje langs de kant zit. Boven mijn hoofd springen aapjes van tak naar tak, rechts zie ik tussen de palmen door de zee. Zanzibar - elk beeld dat je erbij had klopt, het strand is wit, de zee turquoise en de lucht blauw.

Nog maar een paar dagen geleden stond ik om twee uur 's nachts mijn huis te dweilen terwijl de temperatuur buiten ver onder nul zakte. Ik was al dagenlang bezig met opruimen, inpakken en vooral schoonmaken. Mijn werkster heeft al net zo'n hekel aan schoonmaken als ik en doet uitsluitend het broodnodige want 'wat je niet ziet hoeft ook niet schoon'. Dus toen ik haar vertelde dat we een half jaar weg gingen en dat we het huis ook-waar-je-het-niet-ziet schoon wilden achterlaten, nam ze direct ontslag. Ik begreep waarom zodra ik het eerste meubelstuk een stukje verschoof. Zonder in detail te willen treden: ik heb een week bijna fulltime schoongemaakt. In een appartement van nauwelijks 60 m2.

Om 8:30 uur de volgende ochtend renden we door de snijdende kou naar een taxi. De poezen hadden geweigerd afscheid te nemen: ze zaten beiden demonstratief weggedoken op zo'n plekje waar je net niet bij kan. Op weg naar Schiphol miste Marte ze al. Ik ook. En ik dacht: waar ben ik aan begonnen?

Het was de eerste keer dat ik serieus twijfelde, en ongetwijfeld niet de laatste keer. Nu, in dit paradijselijke oord, twijfel ik nergens aan. Hier wil ik zijn. Marte neemt nog een duik, ik nog een biertje. Karibu!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Meike:
    4 maart 2018
    Hi lieve Rein, leuk begin van je blog! Het ziet er heeeeerrrlijk uit! Geweldig! Is dit jullie verblijf voor de rest van de tijd???
    Dikke zoen, Meike
  2. Reineke Commandeur:
    4 maart 2018
    Komende drie weken wel, daarna gaan we naar Oeganda!
  3. Nele:
    4 maart 2018
    Wow! Lieve Rein, Marte, dat ziet er heerlijk uit!
    Genietse van het paradijs daar. Liefs Nele
  4. Suzanne:
    4 maart 2018
    Wow, dat ziet er goed uit! Wat een heerlijk begin van jullie reis! Benieuwd naar d volgende avonturen.
  5. Janke-Neeltje:
    4 maart 2018
    Prachtige beelden Reineke en Marte! Geniet van elkaar! En bewaar een schelp voor ons...
  6. Pim:
    4 maart 2018
    hai Reineke, schitterend begin van je reis, ben nu al een beetje jaloers
  7. Leandra:
    4 maart 2018
    Fantastisch. De trip is echt begonnen! Jullie gaan herinneringen voor het leven maken. Mooi hoe je doet wat je graag wil. Je kiest daarbij niet de makkelijkste wegen, maar dat siert je juist. Ik volg jullie met plezier.
  8. Meike E.:
    4 maart 2018
    Lieve dames, heerlijk dat jullie daar zijn. Zijn jullie goed ontvangen door Debby en familie?

Gelukkig twijfel je niet meer...volg je hart en dan komt de rest vanzelf! XM
  9. Annie en Kees van der Sterren:
    5 maart 2018
    hoi Rein, leuk om af en toe een verslag te krijgen!! Geniet van jullie tijd daar
    lieve groetjes
    Annie en Kees
  10. Kim Helder:
    5 maart 2018
    Ziet er heerlijk uit op de foto's, genieten!
  11. Marielle Barten:
    5 maart 2018
    Wat mogen jullie genieten! Heerlijk even bijkomen van alles. Opladen voor de rest van jullie waanzinnige avontuur. Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Om de prachtige foto's te zien. Maak samen waanzinnige herinneringen...en laat ons daar allemaal van meegenieten😉. Have fun!
  12. Sara Caris:
    10 maart 2018
    Te gek Reineke! Zo jaloers. Missen jullie wel een beetje, maar tijd vliegt voorbij. Nadine is onder de indruk van jullie schelpenmuseum! Heel veel plezier! Proberen dit weekend nog even te skypen oid. Liefs uit Amsterdam. Nadine en Saar